Anne Muhonen: Älä unohda minua

Anne Muhosen teos Älä unohda minua (Avain 2021) on hieno ja tärkeä - eikä vähiten siksi, että se on nuorten sarjakuvaromaani. Se on Suomessa edelleen erityisen harvinainen kirjallisuudenlaji!

Anne Muhonen: Älä unohda minua (Avain 2021)


Älä unohda minua on kaunis ja herkkä kahden aikatason tarina kolmekymppisestä Hillasta ja nuoresta Eerosta, joka tulee tämän kukkakauppaan tet-harjoitteluun. Alkuun epäsuhdan kaksikon suojamuurit kuoriutuvat pala kerrallaan pois, ja tarinan edetessä syntyy aito, välittävä kohtaaminen, jota molemmat ovat tahoillaan kipeästi kaivanneet.

Muhosen piirrosjälki on vahvatunnelmaista ja herkkää. Tarina on aukkoinen, mutta kuitenkin täysi. Tämä sopii aivan yhtä hyvin nuorelle kuin aikuisellekin lukijalle.

Olen julkaissut arvion aiemmin Instagramissa, minkä vuoksi se on sangen lyhyt ja tiivis :)


Tekijä: Anne Muhonen
Teos: Älä unohda minua
Kustantaja: Avain 2021
Sivuja: 70
Yleisten kirjastojen luokitus: 85.32

Kesän kukkien keskeltä,
Viivi 


Kommentit

  1. Sarjakuvia on mukava lukea välillä. Olen nyt viime aikoina turvautunut lapsuuden Tintteihin kun välillä meinaa lukeminen jäädä kokonaan. Ovat hyviä myös lukujumin poistossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon kans käyttänyt lukujumien poistoon - ja hyvin toimivat siihen! 😊

      Poista
  2. En juurikaan varsinaista lanua nykyään lue, mutta Anne Muhosen sarjakuvat ovat olleet järjestään nautittavia, aika iso osa julkaistusta tuotannosta on tullut luettua (erityinen peukutus Ystäväni varjo ja Varataivas -albumiparille).

    VastaaPoista
  3. Voisin hyvin lukea tällaista, ne muutama aikuisille suunnattu sarjakuva jotka olen lukenut on olleet positiivisia yllätyksiä. Ainoa vain se, että teksti on joissain ihan liian pientä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! 💕